31/12/10

Η ΠΑΛΗ (μεταξύ) ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ!


28 Δεκεμβρίου 10

Το πως θα κινηθεί η αγορά αυτές τις ημέρες, θα κρίνει το μέλλον πολλών επιχειρήσεων για το 2011. Ως γνωστόν το 25-30% του συνολικού ετήσιου τζίρου για μια σειρά από επιχειρήσεις, όπως τα εμπορικά καταστήματα, πραγματοποιείται στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Ωστόσο προκαταβολικά, όλοι γνώριζαν πως η κατάργηση φέτος του 13ου μισθού, θα ήταν μεγάλο πλήγμα για την αγορά. Το ίδιο θα ήταν και η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια που επικρατούν στην κοινωνία. Ούτως ή άλλως λοιπόν αυτή η χρονιά θα έκλεινε με χαμηλές προσδοκίες, κάτι που πολλαπλασίαζε τους φόβους για καινούργια λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς.

Ας σημειωθεί πως τους τελευταίους 10 μήνες μια στις πέντε επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας, είτε υπολειτουργεί, είτε έχει κλείσει! Αυτό αφορά πεντέμισι χιλιάδες επιχειρήσεις. Με αυτά τα δεδομένα, αλλά και με την κρυφή ελπίδα πως καθώς είναι γιορτές, ίσως αλλάξει έστω για λίγο το κλίμα και η διάθεση των καταναλωτών, πορευόταν η αγορά. Όμως όλοι λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο!

Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, παρά τις απεγνωσμένες εκκλήσεις των εμπόρων, τίναξαν στον αέρα την αγορά. Έχοντας εξασφαλισμένη την μονιμότητα, αμειβόμενοι με διπλάσιους και τριπλάσιους μισθούς από τους εμποροϋπαλλήλους, έδειξαν τι σημαίνει έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας, ρίχνοντας τη χαριστική βολή στην αγορά. Ένα κραυγαλαίο δείγμα ανευθυνότητας και φιλοτομαρισμού!

Ποιος θα έλεγε κουβέντα, αν για παράδειγμα οι συνδικαλιστές επέβαλαν ως διαμαρτυρία τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, χωρίς εισιτήριο για κάποιες ώρες ημερησίως, ειδικά την περίοδο των γιορτών. Και πίεση θα ασκούσαν για τα αιτήματά τους, μεγαλύτερη ενδεχομένως και από τις απεργίες αυτών των ημερών και θα είχαν σύμμαχο της κοινωνία! Ναι αλλά όμως δεν θα είχαν ομήρους!

Δυστυχώς εκεί είναι το κλειδί. Στην πρώτη περίπτωση, θα προκαλούσαν μεγάλη οικονομική απώλεια στο κράτος, που θα έχανε πολύτιμα έσοδα! Στη δεύτερη περίπτωση απεργώντας, απαλλάσσουν εντελώς από τη χασούρα το κράτος (που δεν θα πληρώσει ούτε μισθούς, ούτε καύσιμα, ούτε φθορές κλπ) και μεταθέτουν πολλαπλάσιο το κόστος στις επιχειρήσεις, τους αυτοαπασχολούμενους, αλλά κυρίως στους απλούς εργαζόμενους. Εκτιμήσεις του ΕΒΕΑ υπολογίζουν σε 6 εκατομμύρια την απώλεια τζίρου για κάθε ημέρα απεργίας των μέσων μεταφοράς! Τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας έχουν χάσει σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ!

Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, δεν πρόκειται σε καμμιά περίπτωση να υποστούν, ούτε κατ’ ελάχιστον τη ζημιά που θα υποστούν δεκάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και εμπορουπάλληλοι που θα υποχρεωθούν να καταφύγουν στο επίδομα ανεργίας. Δυστυχώς, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες τους καταδικάζουν, πιστεύωντας πως έτσι εκδικούνται το κράτος. Πρόκειται ίσως για την σύγχρονη εκδοχή, της πάλης των τάξεων!