28/12/17

ΕΛΤΑ Vs ΜΕΤΡΟ

ΜΠΑΧΑΛΟ Νο1. Το συνοικιακό κατάστημα των ΕΛΤΑ, γιορτινές ημέρες κατακλύζεται από πελάτες. Τουλάχιστον 25 άτομα είναι στην ουρά, σε μια αποπνικτική ατμόσφαιρα λόγω του περιορισμένου χώρου. Μόλις δύο υπάλληλοι εξυπηρετούν σε απελπιστικά αργούς ρυθμούς τους πελάτες. Οι άνθρωποι συνωστίζονται επί ώρα όρθιοι στην ουρά, οι περισσότεροι ηλικιωμένοι, καθώς δεν υπάρχει σύστημα με αριθμό προτεραιότητας. Η εικόνα είναι απογοητευτική και παραπέμπει σε προηγούμενες δεκαετίες. Οι περισσότεροι δεν περιμένουν για ταχυδρομικές υπηρεσίες, αλλά για να πληρώσουν λογαριασμούς και κλήσεις της τροχαίας.

Παρακολουθώντας τη διαδικασία, για κάθε συναλλαγή που αφορά πληρωμή λογαριασμού απαιτούνται από 3 έως 5 λεπτά ανά πελάτη (!), ειδικά αν είχε χρησιμοποιηθεί χρεωστική κάρτα. Εκεί όμως που η κατάσταση γινόταν χαοτική ήταν όταν πελάτης είχε να παραλάβει φάκελο ή δέμα. Εκεί η υπάλληλος άφηνε τον γκισέ και άρχιζε να ψάχνει σε κάθε γωνιά των γραφείων. Σε φοριαμούς, ντουλάπες, ράφια και σε ντάνες με φακέλους και δέματα, προκειμένου να βρει το δέμα του πελάτη. Αυτή είναι μια διαδικασία που μπορεί να πάρει από 3-4 μέχρι και 7-8 λεπτά (μετρημένα με το ρολόι).

Μέχρι που φτάνει η σειρά ενός πελάτη (προφανώς ήταν εκπρόσωπος εταιρείας) που ανοίγει μια τεράστια τσάντα (κάτι σαν βαλίτσα) γεμάτη φακέλους που θέλει να ταχυδρομήσει. Ενας ένας φάκελος, γραμματόσημα, σφραγίδες, αποδείξεις κ.λπ. Στα περίπου 25 λεπτά που εξακολουθώ να είμαι στην ουρά, έχει μπλοκάρει τη μία από τις δύο θέσεις εργασίας στα γκισέ των ΕΛΤΑ και συνεχίζει. Στο μεταξύ η ουρά, καθώς η μία υπάλληλος έχει εγκλωβιστεί σε έναν πελάτη, σιγά σιγά έφτασε έξω από την πόρτα του καταστήματος, στο κρύο!

Την ίδια μέρα, στην ίδια περιοχή, σε ταχυδρομικό κατάστημα ιδιωτικής εταιρείας, για την ίδια δουλειά χρειάστηκαν μόλις 2-3 λεπτά της ώρας, με μηδαμινό επιπλέον κόστος! Η διαφορά στο επίπεδο των υπηρεσιών προς τον πολίτη μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, στην περίπτωση αυτή μετριέται σε έτη φωτός. Υπόψη ότι τα ΕΛΤΑ επιδοτούνται από το κράτος, καθώς μπαίνουν μέσα γύρω στα 50 εκατομμύρια τον χρόνο. Βρίσκετε κάποιον σοβαρό λόγο να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό «τη στοργή και τη φροντίδα» του ελληνικού Δημοσίου;

ΜΠΑΧΑΛΟ Νο2. Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, όλο το προηγούμενο διάστημα με τα χάρτινα εισιτήρια, στατιστικά ένας καθημερινός χρήστης του μέσου θα ελεγχόταν για την επικύρωση του εισιτηρίου του περίπου μια φορά στις 10-15 ημέρες. Κάτι που ήταν κίνητρο για τον επιβάτη να επικυρώνει κάθε φορά που χρησιμοποιούσε Μετρό και Ηλεκτρικό το εισιτήριό του. Το πρόστιμο των 80 ευρώ που έκοβαν στους παραβάτες οι ελεγκτές, ήταν ικανοποιητικό αντικίνητρο!

Το Μετρό και ο Ηλεκτρικός, στο μεταξύ, εκσυγχρονίστηκαν. Μια διαδικασία που ξεκίνησε το μακρινό 2014 για την εγκατάσταση και λειτουργία στους 64 υπάρχοντες σταθμούς ηλεκτρονικής πύλης εισόδου, ώστε να πάρει τέλος η λαθρεπιβίβαση που είναι αιτία οικονομικής αιμορραγίας, ολοκληρώθηκε πριν από πολλούς μήνες. Οι ηλεκτρονικές πύλες που στοίχησαν στον Ελληνα φορολογούμενο κοντά στα 60 εκατομμύρια έχουν εγκατασταθεί σταδιακά από την αρχή του χρόνου, ενώ το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει τεθεί σε εφαρμογή (παράλληλα με το χάρτινο) από τον Φεβρουάριο του 2017.

Εχοντας καταργηθεί πλέον το χάρτινο εισιτήριο καταργήθηκαν και οι έλεγχοι. Ενώ όλο το σύστημα είναι έτοιμο να λειτουργήσει εδώ και μήνες, αφού προηγήθηκαν όσα τραγελαφικά συνέβησαν για τη μετάβαση στην υποχρεωτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κάποιο αόρατο χέρι -για λόγους που κανείς δεν έκανε τον κόπο να εξηγήσει- εμποδίζει τη λειτουργία του μέχρι και σήμερα. Οι πύλες είναι ορθάνοιχτες, όλοι μπαινοβγαίνουν ελεύθερα και είναι απολύτως βέβαιο πως ο κρατικός προϋπολογισμός θα χρειαστεί να καλύψει την καινούργια μαύρη τρύπα στις συγκοινωνίες.

Οι φορολογούμενοι είναι αυτοί που θα δώσουν και πάλι τη λύση. Ακόμη και αυτοί που κατοικούν στο πιο απομακρυσμένο νησί της χώρας, θα κληθούν μέσω των φόρων που πληρώνουν να συμβάλουν για τη λειτουργία του Μετρό και του Ηλεκτρικού. Η αλήθεια είναι πως στο προηγούμενο διάστημα είχαν βανδαλιστεί κατ' επανάληψη τα μηχανήματα και οι ηλεκτρονικές πύλες από τα «δικά μας παιδιά», που θέλουν «ελεύθερες και δωρεάν συγκοινωνίες για τον λαό και τους εργαζόμενους» και ίσως αυτό να είναι ένα ακόμη ιδεολογικό πρόβλημα που προσπαθούν να ξεπεράσουν εκεί στην κυβέρνηση σήμερα. Οχι κάγκελα στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό!

Δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου