19/2/10

Μια απλή εξήγηση για το χάλι μας!


20 Φεβρουαρίου 10

Τελικά ποιος φταίει για το χάλι μας; Γιατί φτάσαμε να μιλάμε για ενδεχόμενη πτώχευση; Η ίδια χώρα δεν είναι, που πριν πέντε χρόνια παρουσίαζε στη διεθνή κοινότητα ένα ιδανικό προφίλ χώρας, μέσω της διοργάνωσης των ολυμπιακών αγώνων; Με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, καινούργιο αεροδρόμιο, γέφυρες, μετρό, υπέροχα στάδια και καταπληκτική οργάνωση;

Ναι είναι η ίδια χώρα... Και δυστυχώς αυτό και μόνο το παράδειγμα των ολυμπιακών αγώνων, μπορεί εύγλωττα να εξηγήσει την κατρακύλα μας. Δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί αυτό το κράτος, δείχνει πόσο οδυνηρή είναι η έλλειψη σχεδιασμού για το αύριο, αλλά και πόσο καταστροφική είναι η ασυνέχεια όταν ένα κόμμα διαδέχεται ένα άλλο στην εξουσία.

Όλα σχεδόν τα έργα που αποδείχθηκαν χρήσιμα και λειτουργικά, με εξαίρεση το μετρό (έργο που έγινε με καθυστέρηση 15-20 ετών), είναι έργα που έγιναν με συγχρηματοδότηση, τα οποία διαχειρίζονται σήμερα ιδιώτες. Έργα που πρόκειται να περάσουν στο Ελληνικό δημόσιο, μετά από 30- 35 χρόνια. Παράδειγμα η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου,(που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού στοίχισε σχεδόν ένα δις και έξη χρόνια μετά δεν κατασκευάστηκε ούτε ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου, είτε από τη μία είτε από την άλλη πλευρά της!), η Αττική οδός και το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Αντίθετα όπου τα έργα αφέθηκαν στην δικαιοδοσία και τη διαχείριση του κράτους, είτε εγκαταλείφθηκαν, είτε έγιναν πρόχειρα και χωρίς προδιαγραφές. Παράδειγμα οι περισσότερες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις που ενώ πληρώθηκαν πανάκριβα από το υστέρημα του ελληνικού λαού, έξη χρόνια τώρα λεηλατούνται, μετατρέπονται σε χωματερές, σκουριάζουν και καταστρέφονται!

Παράδειγμα ο επικίνδυνος Κηφισός, που συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα νεύρα των οδηγών που τον χρησιμοποιούν. Εννοείται πως ούτε η Ιόνια οδός, ούτε ο αυτοκινητόδρομος που διατρέχει τον Θεσσαλικό κάμπο προχωρούν, ούτε η Κορίνθου Πατρών έχει ξεβαλτώσει. Ολοκληρώθηκε με χίλια βάσανα η Εγνατία οδός και ολοκληρώνεται με καθυστέρηση ο Μαλλιακός, όπου επιλέχθηκε η φτηνότερη και ευκολότερη από τις προτεινόμενες λύσεις.

Αυτά αρκούν για να γίνει αντιληπτό γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Αναζητήστε τις αιτίες στη διαφθορά, στην έλλειψη πολιτικής βούλησης, στην απουσία οργάνωσης, στις μικροκομματικές σκοπιμότητες, στον ανύπαρκτο σχεδιασμό. Όλη αυτή η προχειρότητα, η ολιγωρία, η κοντόφθαλμη λογική, που έκαναν στάχτη την κληρονομιά των (πανάκριβων) ολυμπιακών αγώνων, είναι η ίδια που έκανε στάχτη και την οικονομία της χώρας.

Αυτά και μόνο αυτά, αρκούν για να εξηγήσουν γιατί εξόκειλε το καράβι! Προφανώς υπάρχει ευθύνη και στις προηγούμενες κυβερνήσεις και μάλιστα μεγάλη. Όμως η βόμβα έσκασε στα χέρια του κ. Καραμανλή, γιατί όχι μόνο δεν κατάφερε να περιμαζέψει τις αμαρτίες του παρελθόντος, αλλά κυρίως γιατί ο ίδιος δημιούργησε τόσες και άλλες τόσες!

3 σχόλια:

  1. θα με βρεις απολυτα συμφωνο. Μαλιστα θα συμπληρωσω (για) εκεινο που εσεις εκει πανω δεν δινετε ποτε σημασια & ειναι ο ΒΟΑΚ, ο περιφημος αυτοκινητοδρομος της Κρητης που ομως κατασκευαζεται απο την μεταπολιτευση & μετα! Μεγαλο πληγμα στον τοπο.
    Επετρεψε μου βεβαια, να σημειωσω πως δεν ειναι μονο τα εργα υποδομης που ευθυνονται για τη σημερινη κατασταση, ομως η διασταση που θετεις ειναι απολυτα ευστοχη :[
    yannidakis.spaces.live.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και το πιο δυσάρεστο είναι πως τα χρήματα υπήρχαν ή ήταν εφικτό να βρεθούν. Απλώς παραδοσιακά οι κομματικές σκοπιμότητες ιεραρχούσαν τα πράγματα διαφορετικά. Στην εξυπηρέτηση των "πελατών" εις βάρος του κοινωνικού συνόλου και της πορείας της χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "καταχώρηση τσι μέρας" για το Σάββατο σύμφωνα με την ομώνυμη λίστα του yannidakis live, η καταχώρηση σου τούτη.
    Καληνωρίσματα :[
    yannidakis.spaces.live.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή