19/6/09

Η ισχυρή μας οικονομία έμεινε από ανταλλακτικά!


Έχουμε ή δεν έχουμε μια ανθεκτική οικονομία; Και αν έχουμε όπως λέει ο πρωθυπουργός, που στο καλό είναι; Γιατί όσα βλέπουμε γύρω μας, άλλα λένε
.

Είναι δυνατόν μέσα σε λίγες ώρες, η χώρα να χρεώνεται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ; Να πέφτεις για παράδειγμα για ύπνο το βράδυ και όταν ξυπνάς, οκτώ ώρες μετά, η χώρα να έχει χρεωθεί με άλλα 80 εκατομμύρια ευρώ! Και όμως είναι δυνατόν.

Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του κράτους, τους τρεις πρώτους μήνες του χρόνου, το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 20 δις ευρώ! Ήτοι 250 εκατομμύρια ευρώ για κάθε ημέρα που περνούσε! Ή αν προτιμάτε, κάθε μία ώρα το φέσι αυξανόταν κατά 10.,5 εκατομμύρια ευρώ! Το δημόσιο χρέος είχε φτάσει στις 31 Μαρτίου, στο αστρονομικό ποσό των 282 δις ευρώ, ενώ πιθανότατα στο τέλος του χρόνου θα ξεπεράσει τα 300 δις.

Οπότε είναι εύκολα αντιληπτό, γιατί είδε βροχές παντού ο κ Μαρκογιαννάκης, προκειμένου να εξηγήσει γιατί ήταν διαθέσιμα όλα τα πυροσβεστικά ελικόπτερα, στις πρώτες φωτιές. Το κράτος οφείλει στις εταιρίες που μας νοικιάζουν τα ελικόπτερα περίπου 30 εκατομμύρια (όση η αύξηση του δημόσιου χρέους σε 3 ώρες). Ο λόγος είναι πως ο ετήσιος προϋπολογισμός για τη μίσθωση ελικοπτέρων ποτέ δεν επαρκεί. Έτσι προκύπτει χρέος που σχεδόν πάντα μεταφέρεται στην επόμενη χρονιά και εξοφλείται συνήθως Ιανουάριο ή Φεβρουάριο. Κάτι που δεν έγινε φέτος, με συνέπεια να χρωστάμε ακόμη τα περυσινά χρήματα!

Μια αντίστοιχη απάντηση υπάρχει και για την αδυναμία του λιμενικού, να αναχαιτίσει αποτελεσματικά τη λαθρομετανάστευση. Από τα 13 ελικόπτερα και αεροσκάφη που έχει στην κατοχή του το λιμενικό για την επιτήρηση των θαλασσίων διόδων, είναι διαθέσιμο μόνο το ένα(!!!) και αυτό για εκπαιδευτικούς λόγους. Όλα τ’ άλλα, έχουν καθηλωθεί γιατί δεν αγοράζουμε ανταλλακτικά! Υπάρχει αεροπλάνο, που έχει να πετάξει από το 2004! Μαζί καθηλώνονται και οι πιλότοι του λιμενικού, καθώς αφού δεν πετούν χάνουν την πτητική ικανότητα. Μου έλεγε πρόσφατα αξιωματικός που υπηρετεί σε μεγάλο λιμεναρχείο, πως είναι ακινητοποιημένα όλα τα πλωτά μέσα που διαθέτουν, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Η μόνη περίπτωση να τεθεί κάποιο σε λειτουργία, είναι η μεταφορά επισήμου. Τότε «ξηλώνουν» το ανταλλακτικό που λείπει από σκάφος άλλης υπηρεσίας και το επιστρέφουν όταν ολοκληρωθεί η μετακίνηση του επίσημου.

Δυστυχώς, αυτά συμβαίνουν όταν χρωστάς πολλά περισσότερα από αυτά που αντέχει το πορτοφόλι σου! Παραδόξως λίγες ημέρες πριν ο πρωθυπουργός επέμενε πως «...παρά τις διεθνείς αντιξοότητες, κρατήσαμε ψηλά τις αντοχές της Οικονομίας μας.... και δημιουργούμε προϋποθέσεις για μια καλύτερη μέρα την επομένη της κρίσης. Αυτή είναι η έγνοια μας».
ΥΓ. Μήπως, λέμε μήπως, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι;